مهندس رحمانی
مهندس رحمانی

برای اولین بار «نرم افزار پیام رسان موبایل» در حوزه علمیه تولید شد

‌مسئول اداره فضای مجازی دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان، گفت: نرم افزار پیام رسان موبایلی این حوزه تحت نسخه اندروید راه اندازی شد.

سید مصطفی رحمانی در گفتگو با روابط عمومی حوزه علمیه خراسان با اعلام این خبر گفت: نرم افزار پیام رسان موبایلی با هدف سرعت در ارسال پیام به همه طلاب در این حوزه، راه اندازی شده است.
وی با اشاره به امکانات نرم افزاری این پیام رسان خاطر نشان کرد: کانال های اطلاع رسانی، امکان ارسال پیام اختصاصی، نمایش پیام جدید در اعلان های موبایل، شمارنده پیام های مشاهده نشده، اخبار، مشاهده شماره های تماس مرکز مدیریت حوزه و مدارس علمیه خراسان، تنظیمات صدای ویژه و تغییر عکس پس زمینه تصویر پیام های من و کانال ها از امکانات و ویژگی های نرم افزار پیام رسان موبایلی است.
مسئول اداره فضای مجازی دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان با اشاره به ایجاد کانال های اطلاع رسانی برای هر معاونت، افزود: هر معاونت و مدرسه علمیه در فاز نخست این نرم افزار می تواند به صورت مستقل دارای کانال اطلاع رسانی باشد و همه یا بخشی از افراد و طلاب در آن عضو باشند.
وی با بیان اینکه در فاز دوم این نرم افزار ایجاد گروه نیز تعبیه می شود، اضافه کرد: عضویت طلاب در کانال ها از طریق مدیریت های سازمانی امکان پذیر خواهد بود.
رحمانی بیان کرد: نام کاربری هر فرد، شناسه ده رقمی طلبگی و رمز عبور همان رمزی است که از طریق آن به قسمت پرتال طلاب در سایت حوزه علمیه خراسان وارد می شود.
وی به دیگر امکانات و تنظیمات این نرم افزار اشاره و اظهار کرد: دانلود خودکار تصاویر فیلم و فایل در حالت دیتای موبایل یا وای فای (wi-fi) قابل دسترسی و تنظیم است.
مسئول اداره فضای مجازی دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان گفت: اخبار برخی از سایت ها و همچنین خبرهای حوزه علمیه خراسان به صورت «RSS» در این نرم افزار قابل مشاهده است.
وی در پایان با اشاره به یکی دیگر از قابلیت های این نرم افزار، گفت: اگر حافظه گوشی کم باشد، می توان از بخش تنظیمات برای خالی کردن ذخیره گاه (cache) اقدام کرد.
گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با ورود به فضای مجازی و استفاده بهینه از آن، نخستین نرم افزار پیام رسان موبایلی تحت نسخه اندروید را ویژه طلاب، اساتید و کارکنان راه اندازی کرده است که در حال حاضر به صورت آزمایشی در اختیار کارکنان مرکز مدیریت قرار گرفته تا پس از مدتی بررسی، برای بهره برداری همه طلاب و روحانیان این حوزه ارائه شود.

درباره‌ی fava

حتما ببینید

مهندس عاملی

نگاه تحلیلی طلاب به فعالیت‌های مجازی دشمن ضروری است

کارشناس سامانه های آموزش فضای مجازی و ارتباطات نوین حوزه علمیه خراسان توصیه کرد: شایسته …

مهندس ابراهیمی و مهندس جهرمی

حوزه علمیه خراسان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد

حوزه علمیه خراسان به زودی با هماهنگی شرکت زیرساخت خراسان، به شبکه ملی اطلاعات متصل …

مهندس قاسم زاده

ارتقای سرور های حوزه علمیه خراسان

مسئول اداره زیرساخت و امنیت دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان گفت: سرورهای این حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *