مخاطب امروز باهوش است

کارشناس فضای مجازی گفت: باید متناسب با روحیات مخاطب امروز در فضای مجازی به تولید محتوای ارزشمند پرداخت.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، سید بشیر حسینی در نخستین جلسه از کارگاه مقدماتی تربیت مربی سواد رسانه ای حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد به بحث جریان های حال و آینده در فضای مجازی پرداخت.
کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه در ارتباطات رسانه ای رعایت اختصار و ایجاز، جذابیت، سرعت، اصل سهولت و سادگی لازم است، گفت: مخاطب امروز در فضای مجازی، مخاطب بی حوصله، پرخاشگر، گزینشگر و تفسیرگر است بنابراین باید متناسب با روحیات وی به تولید محتوای ارزشمند پرداخت.
وی خاطر نشان کرد: کاربران فضای مجازی، سرگرمی را برای خود یک رکن و اصل می دانند و با توجه به این مطلب باید تمامی محتواهای ما از جنبه سرگرمی تولید شود.
حسینی با اشاره به چهار کارکرد رسانه ها در ادامه افزود: اخبار و اطلاعات، سرگرمی، آموزش و تبلیغات، کارکردهای رسانه در فضای امروز رسانه ها است.
وی به تولید واژه جدید در فضای مجازی اشاره و ابراز کرد: با توجه به کارکردهای رسانه و انتظار مخاطب از رسانه ها، امروز واژه هایی همانند خبر سرگرمی که در قالب سرگرمی، خبری را بازگو می کند و سرگرم آموزی، که آموزش ها در قالب سرگرمی بیان می شود، کارکردها و تاثیرات بیشتری بر مخاطبان دارد.
کارشناس فضای مجازی با اشاره به شبکه های مجازی موبایلی گفت: شبکه اجتماعی تلگرام، گورستان معارف ما و تبدیل شدن ما به یک جزیره شده است که از بقیه دنیا جدا افتاده ایم.
وی با بیان اینکه مخاطب امروز باهوش است، خاطر نشان کرد: در رسانه باید اصحاب ثروت، قدرت، شهوت و شهرت را بیشتر بشناسیم تا بتوانیم در هوشیاری مخاطبان اثر گذار شویم.
حسینی علم رسانه را علم تصویرسازی برشمرد و گفت: وظیفه رسانه ها تصویر سازی است ما هم باید با این وظیفه در تبلیغ دین حرکت بیشتری از خود نشان دهیم.
وی با بیان اینکه سکوت در حوزه رسانه ها عمدتا مهر تایید بر مطالب است، ابراز کرد: در تصویر سازی های رسانه ها، از تکنیک های اقناع مخاطب استفاده می کنند.
کارشناس فضای مجازی در پایان مطرح کرد: تقوای رسانه، رعایت ضوابط شرعی و اخلاقی به شرط انجام وظایف، مسئولیت های خانوادگی به شرط انجام مطالعات، تکالیف تحصیلی و تولید محصول ارتقایی را می توان به عنوان جایگزین و پیشنهادات کاربردی اساتید سواد رسانه ای استفاده کرد.

درباره‌ی fava

حتما ببینید

مهندس عاملی

نگاه تحلیلی طلاب به فعالیت‌های مجازی دشمن ضروری است

کارشناس سامانه های آموزش فضای مجازی و ارتباطات نوین حوزه علمیه خراسان توصیه کرد: شایسته …

مهندس رحمانی

برای اولین بار «نرم افزار پیام رسان موبایل» در حوزه علمیه تولید شد

‌مسئول اداره فضای مجازی دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان، گفت: نرم افزار پیام رسان …

مهندس ابراهیمی و مهندس جهرمی

حوزه علمیه خراسان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد

حوزه علمیه خراسان به زودی با هماهنگی شرکت زیرساخت خراسان، به شبکه ملی اطلاعات متصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *